2012. április 22., vasárnap

Ausztriai buszos kirándulás

Reggel hat órakor indult a buszunk Újpestről, kicsit késve, mert az idegenvezetőnk hét órai indulásról tudott. A Déli-pályaudvaron még csatlakoztak hozzánk egy páran, de innen már egyenesen Ausztria volt az útirány. Első állomásunk Európa legnagyobb földalatti tava volt Bécstől 17 km-re, Seegrotte. Csodálatos kristály tiszta vizű barlang tó. A második világháborúban itt építettek vadász repülőgépeket. Nagyon érdekes történeteket hallottunk a barlang rendszerről. Kedves osztrák idegenvezetőnk, időnként a kezében lévő magnóról lejátszott magyar nyelvű történeti bemutatóból néhány szót meg ismételt, vicces osztrák akcentussal.

Innen a Mária Enzersdorfban található Liechtenstein várat néztük meg. A vár és a környezet csodálatos. Nagyon nagy szerencsénk, hogy szép napsütéses enyhe időt fogtunk ki, ugyanis a barlangban és a várban is irtó hideg volt, ezért amikor végig jártuk a vár minden termét a nap melegített fel minket.

Majd elindultunk kirándulásunk utolsó és egyben talán a nap legszebb állomására a  Laxenburg-i kastélyhoz. Óriás nagy zöld park területén található a kastély melyet egy tó vesz körül. Ezen a helyen kifogtunk egy Osztrák-Magyar idegenvezetőt, aki nagy élményt szolgáltatott előadásmódjával. Gyermekeinknek egy pillanatig sem hagyta, hogy unatkozzanak. Matricákat osztogatott, kéréseket tett fel nekik és közben kedvesen viccelődött.
  Innen mikor kijöttünk, még elsétáltunk egyet fagyizni, majd buszra szálltunk és hazafelé vettük az irányt. Nagyon szép, kellemes napot töltöttünk a "sógoroknál" , ajánlom mindenkinek jó szívvel.